Firma ARPRESS powstała w 1988 roku w Elblągu. Była to jedna z niewielu firm prywatnych działających w tamtym okresie. Podstawowa działalność firmy skupiała się na doradztwie oraz organizacji szkoleń z zakresu finansów, zarządzania oraz marketingu.
W 2000 roku nastąpiły zmiany własnościowe, po których firma rozszerzyła swą działalność na usługi field marketingowe, pozostając jednocześnie partnerem w marketingu koncepcyjnym dla swoich dotychczasowych klientów z sektora MSP (Małych i Średnich Przedsiębiorstw). To właśnie dział field marketingu rozwijał się w firmie najszybciej i jego działalność została przeniesiona do Poznania.
W 2004 roku w palecie swoich usług ARPRESS zaoferował po raz pierwszy usługi internetowe dla klientów z sektora MSP, tworząc rozwiązanie internetowe minimalizujące koszty oraz dające nieograniczone możliwości dokonywania modyfikacji w firmowych serwisach www co w tamtym okresie nie było standardem. Od tego czasu drugim ważnym działem w firmie stała się kreacja marketingowa. W skład której obok marketingu interaktywnego weszły szeroko rozumiane usługi graficzne wspierające wszystkie realizowane w firmie projekty oraz dające naszym klientom możliwość uzyskania kompleksowych usług od tworzenia identyfikacji wizualnej firm po pojedyncze projekty graficzne.
W 2008 roku zmieniliśmy nazwę działu field marketingu na dział field i trade marketingu. Było to działanie mające uporządkować naszą dotychczasową strukturę gdyż projekty trade marketingowe wykonywaliśmy nieprzerwanie od 2006 roku. W strukturze tego działu mieszczą się także działania logistyczne często niestandardowe wspierające powstające tam projekty. Odpowiedni nacisk na logistykę nigdy nie blokował naszych projektów a jej dobre funkcjonowanie w wielu przypadkach dawało przewagę rynkową naszym działaniom.
W 2010 roku na bazie naszych doświadczeń field i trade marketingowych oraz doświadczeń pozyskanych z rynku dotyczących prowadzenia różnych formatów sklepów stworzyliśmy dział doradztwa dla sklepów. Połączenie naszej wiedzy teoretycznej z operacyjną wynikającą z bezpośredniego kontaktu z klientami, pracownikami oraz sposobami zarządzania placówkami handlowymi dało naszym klientom unikatową szansę na szersze spojrzenie na funkcjonowanie ich biznesu i skorzystanie ze sprawdzonych rozwiązań. Dział ten, doradza, planuje i wdraża zmiany oraz tworzy narzędzia wspomagające zarządzanie, usprawniające procesy decyzyjne, motywujące pracowników i wspiera inne aspekty funkcjonowania sklepów.
Taki kierunek rozwoju do dziś pozwala proponować nam pakiety uzupełniających się wzajemnie usług oraz realizować duże specjalistyczne projekty field i trade marketingowe dla producentów będących często liderami rynku w swoich kategoriach.
Dziś obszary naszych działań możemy podzielić na 3 kategorie:
Obecnie w Poznaniu znajduje się główne biuro firmy, magazyn centralny oraz doświadczona kadra skutecznie i profesjonalnie obsługująca duże projekty.
1. Field i trade Marketing
2. Doradztwo dla sklepów
3. Kreacja marketingowa
Wszystkie realizowane w firmie projekty wspierane są także szkoleniami opartymi na wnikliwej identyfikacji i analizie potrzeb szkoleniowych w obsługiwanych przez ARPRESS obszarach.
Każda z nich wymaga pracy z ludźmi w celu ich kreacji, realizacji i kontroli. Można je realizować wybiórczo ale wszystkie dają się także połączyć w jedną całość stanowiąc tą część działań marketingowych, gdzie zachodzi bezpośrednia komunikacja z otoczeniem marketingowym firmy i klientem.